On l'appelle "La force de la musique" - le pouvoir de decouvrir les mondes mythiques pour les amês rêveuses



Mjuka svarta stjärnor


Månen min du bleka, säg, sörjer du inatt?
Var är ditt varma gula, ditt trygga tappra jag
det som alltid lugnar när natten dräper dag

En ensam själ på ängen – ett hjärta utan slag
I månens vita sorgsken – där vilar arm och svag

Månen saknar solen – dess trygghet mod och barm
Ur själen skars en gnista– en kärleks svarta charm

Likt natten fattas stjärnor – Likt änkor sörjer makar
Hörs dovt en inre klagan
Från en kropp som hjälplöst skakar

Hon ligger där i intet
Vill världen ej förlåta
För hur skall sinnet skina
När hjärtat blott vill gråta?


Plötsligt slocknar natten – sinnena tar vid
Det känns som att hon svävar – att marken står bredvid
Ögonlock som faller – smeker ensam kind
I ljuvligt vita vagnar – förs hon bort i längtans vind…



I skuggan skänkt av månen – den vita solens glans
Hon ligger där i gräset – i landet ingenstans

Mörkrets kappa fladdrar
likt vingslag mot ett fönster
Molnens fabla skepnad
Formar stjärnorna ett mönster

Älvor, jättar dansar
läker brustna flickors hjärtan
Ty dansen i det dunkla
Blåser bort den svåra smärtan

Nu dansar de tillsammans
mot en grynings röda glöd
Nu nya solar skiner
Nu nattens sorg – är död.

***

Beata -09



Kommentarer
Postat av: J

Beata. Blogga lite oftare. För jag känner inte dig och det är svårt att göra när du inte släpper in mig.

2009-11-19 @ 23:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0