Tillsammans är man mindre ensam..

Vänner är guld. Vänner är meningen med livet. Vänner är de som får dig att vilja ta det stora steget att lämna din mjuka säng en grå måndagmorgon för att man vet att deras närvaro, deras skratt och deras värme kommer förvandla det gråa till något ljust och härligt underbart. Vänner förvandlar kyla till värme. Vänner får dig att le inombords och skratta för dig själv åt saker bara du förstår. Vänner vårdar ditt hjärta och lagar det när det är trasigt. Vänner finns alltid hos dig, långt bortom horisontens långa evighet eller en kort blinkning från din sida. Vänner stöttar dig i vått och torrt. Vänner ser egenskaper hos dig du aldrig vågat söka. Vänner ger dig stora varma mjuka kramar och säger: du är bra. Vänner tycker om dig när du känner dig obetydlig. Vänner lyssnar när du vill prata. Vänner skrattar åt ingenting. Vänner fäller tårar. Vänner räcker ut sina händer för att hjälpa dig på fötter. Vänner leder dig rätt när du är vilse. Vänner gör varje mil kortare, varje lyft lättare och varje hinder lätt att besegra. Vänner vet alltid svaret på kärlekens svåra frågor. Vänner är Nu. Vänner är Då. Vänner ger dig minnen. Vänner ger dig framtiden. Vänner gör varje dag unik. Vänner delar tystnaden med dig och njuter av att vara dig nära. Vänner skrattar hejdlöst. Vänner går inte att värdesätta. Vänner målar mörka orosmoln vita. Vänner är de skimrande varelserna som frågar hur du mår och väntar på svaret. Vänner är oförutsägbara. Vänner har osynliga röda band av mellan fingertopparna som sticker dig med tanken när du känner dig som den ensammaste människan i världen. Vänner är det simtag som räddar dig från att drunkna. Vänner räddar liv.
TACK för att ni finns mina vingar av stål, mina facklor i mörkret!

Idag har det varit en underbart solig dag i Stockholm. Idag skulle vi plugga på Glaucus. Idag misslyckades vi. Idag tog vi vara på de små tillfällena. Idag myste vi tillsammans. Idag strosade vi genom stan. Idag uppskattade vi det lilla. Idag gjorde vi allt och ingenting. Idag levde vi tillsammans...
Hej då 8 Maj 2008.

Jag läste en mycket beundransvärd kvinnas blogg igår och hon fick mitt lilla hjärta att dunka fortare, hårdare och rödare - av kärlek!
Agnès Ahlsén. Du lyser, du skiner, du strålar. Den värme du ger mig värmer mer än den starka solen i Nice. Jag är otroligt lycklig som funnit dig. Jag kan inte säga det med ord. Du är helt enkelt Obeskrivlig!

Sedan hade jag tänkt vara mindre djup och egentligen lägga in något annat klockrent roligt. Men jag känner att det får bli morgondagens roliga. Eller dagens.. För nu är klockan 00:06.

Bon Nuit

http//:hejaagnes.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0